Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
Fakültemiz 2021 yılı mezunlarını uğurladı
Prof. Dr. Leyla DİNÇ

Öğretim Üyesi (Hemşirelik Esasları) 

E.posta: leylad@hacettepe.edu.tr

Tel: 0312 305 15 80

 

1986 yılında Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulundan mezun olmuştur. 1993 yılında H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsünden Hemşirelikte Bilim Uzmanlığı, 1997 yılında Doktora derecesi almıştır. 1998 yılında Hemşirelik Esasları Anabilim Dalında Yardımcı Doçent, 2005 yılında Doçent, 2013 yılında ise profesör unvanı almıştır. 2010 yılında Avrupa Birliği Erasmus Mundus programları çerçevesinde Leuven Katolik Üniversitesi (Belçika), Radboud Universitesi (Hollanda) ve Padova Üniversitesi (İtalya) iş birliği ile yürütülen Master of Bioethics programını tamamlamıştır. Temel ilgi alanları hemşirelik bakımı, hemşirelik eğitimi ve etiktir. 2013 yılından itibaren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı Başkanlığını yürütmektedir.

Akademik özgeçmiş için tıklayınız.

Bazı Yayınları:

  • Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L. (2020). Effects of Using Standardized Patients in Ethics Education on Nursing Baccalaureate Students’ Moral Skills. Nursing Ethics. Accepted (25-May-2020).
  • Gul, S., Dinc, L. (2020). Psychometric Evaluation of the Caring Behaviors Inventory in Turkish Nurses and Patients.  Journal Of Nursıng Measurement, 28(1), 60-72. DOI: 10.1891/JNM-D-18-00094.
  • Basaran Acil S, Dinç L. (2018). Turkish adaptation and psychometric characteristics of the Nursing Authority and Autonomy Scale. Journal of Nursing Management,  26(6), 735-743.  https://doi.org/10.1111/jonm.12611
  • Erkus, G. Dinç, L. (2018). Nurses' perceptions of Professional values.  Journal of Professional Nursing 34 (3), 226-232. doi:10.1016/j.profnurs.2017.07.011
  • Karabağ Aydin, A. Dinç, L. (2017). Effects of Web-Based Instruction on Nursing Students' Arithmetical and Drug Dosage Calculation Skills. CIN: Computers, Informatics, Nursing. 35(5):262-269. doi:10.1097/CIN.0000000000000317.
  • Arslan, S., Dinc, L. (2017). Nursing students’ perceptions of faculty members’ ethical/unethical attitudes. Nursing Ethics, 24 (7):789-801. doi: 10.1177/0969733015625366.
  • Tuzer, H., Dinc, L., Elcin, M. (2016). The Effects of Using High-Fidelity Simulators and Standardized Patients On the Thorax, Lung, and Cardiac Examination Skills of Undergraduate Nursing Students. Nurse Education Today, 45, 120–125.
  • Sarmasoglu, S., Dinc, L., Elcin, M., Celik, G. H. T., & Polonko, I. (2016). Success of the First Gynecological Teaching Associate Program in Turkey. Clinical Simulation in Nursing12(8), 305-312.
  • Sarmasoglu, Ş., Dinç, L., Elçin, M. (2016). Using Standardized Patients in Nursing Education: Effects on Students' Psychomotor Skill Development. Nurse Educator 41(2): E1-E5. doi: 10.1097/NNE.0000000000000188.
  • Karabulut, H., Dinç, L., Karadağ, A. (2014). Effects of planned group interactions on the social adaptation of individuals with an intestinal stoma: A quantitative study. Journal of Clinical Nursing 23(19-20): 2800-2813. doi: 10.1111/jocn.12541.